Ik heb een baantje!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Ossendrijver - WaarBenJij.nu Ik heb een baantje!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Ossendrijver - WaarBenJij.nu

Ik heb een baantje!!

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Hallooooooo ik leef nog!
Een tijdje geleden alweer dat ik wat heb geschreven maar ik had er eerlijk gezegd gewoon geen zin in. Maar om jullie niet niet langer te kwellen toch even een update. :)
De twee dagen die ik in Byron Bay ben gebleven waren nog erg gezellig maar mijn plan om op het strand te gaan liggen ging helaas niet door. Het was koud, de zon scheen niet en het regende zelfs. Het was wel even wennen zonder alle meiden om mij heen waarmee ik tot dan toe had opgetrokken maar er waren ook andere gezellige mensen.
Na Byron Bay was het tijd voor Surfers Paradise en dus ook een surfles. Ik had al gehoord van de meiden die voor mij uit gereisd waren dat Surfers niet zo speciaal was, en dat vond ik ook. Het strand was zeker erg mooi en daar heb ik dan ook zeker een middagje gelegen met een aantal mensen die ik leerde kennen in het hostel. Maar verder was de stad erg druk maar was eigenlijk niet zoveel te beleven overdag. De eerste avond was er een BBQ voor het hostel met drankspelletjes. Daar heb ik de Ieren ontmoet... Het werd een topavond maar zij zijn niet bij te houden als het om drinken gaat of als ze praten. Naarmate er meer alcohol in zit wordt het accent steeds sterker.
De volgende ochtend vroeg opstaan voor mijn surfles was dus wel een beetje pittig. Maar het was uiteindelijk zo leuk! Ik vond het erg lastig en de surfles was denk ik niet de beste die je kon krijgen maar het was erg leuk om te proberen en ik heb zelfs een paar keer gestaan... om er meteen weer af te vallen.
Daarna was het tijd om door te gaan naar Brisbane. Hier heb ik eerst een paar dagen bij Hubertien, de zus van de buurvrouw, en haar familie gelogeerd. Hartstikke leuk want ze laten mij de leuke plekjes in de omgeving zien. Bijvoorbeeld een meertje in de buurt waar we nu regelmatig met Millie de hond gaan zwemmen. Na het weekend ging ik een paar dagen naar de stad om een baantje te zoeken. Met succes kan ik wel zeggen. Ik ga nu werken als fundraiser (centjes ophalen) voor World Vision Australia. Ik moet nog beginnen maar ondertussen blijf ik nog lekker logeren bij de familie.
Ik ben afgelopen week ook naar de Australia Zoo gegaan. Het was een erg mooie dierentuin en ik heb daar mijn nieuwe hobby gevonden: Knuffelen met kangoeroes. De krokodillenshow was ook erg gaaf en ik zal een paar foto's ervan hierbij zetten.
Ik kijk er erg naar uit om naar Nieuw Zeeland te gaan en daar verder te reizen maar ik moet nog even geduld hebben. Tot die tijd maar nog even zakcentjes verdienen om leuke dingen te doen.

Misschien dat ik pas weer wat van mij laat horen als ik in Nieuw Zeeland zit.

  • 21 Oktober 2016 - 06:57

    Nel Mazzavillani:

    Wat fijn ,dat het allemaal goed gaat En heel veel ziet. Ik heb een paar stomme dingen gedaan met de app Kreeg geen emails binnen maar gaat nu weer goed Ik heb ze allemaal gelezen hoorn. Dag!! Gr Nel

  • 21 Oktober 2016 - 12:17

    Coen Ossendrijver:

    Klinkt goed hoor zus. Ik ben toch wel een beetje jaloers. Ik elke dag mijn best op school doen terwijl jij gewoon een beetje aan het surfen en drinken bent daar. Veel succes met je werk en nog veel plezier.
    Llaaaatttteeeerrrrrrr je lievelings broertje.

  • 23 Oktober 2016 - 15:00

    Marian Ossendrijver:

    Wat leuk om weer wat van je te horen. Klinkt allemaal goed. Nu je eerste baantje, ben benieuwd hoe dat gaat. Dan door naar Nieuw zeeland, blijf je daar dan of keer je weer terug naar Australië? Nu ja je hebt alle tijd, maar zien hoe het gaat lopen. De foto's zijn ook leuk, krijgen we een nog betere indruk.
    Groeten Marian

  • 24 Oktober 2016 - 16:40

    Mark Staal:

    Hee Laura, wat leuk om te lezen allemaal! Veel plezier met je nieuwe baantje en geniet nog maar lekker daar!

    Groetjes Mark en Lieke

  • 26 Oktober 2016 - 15:45

    Wim En Marja :

    Hoi Laura, leuk reisverslag en mooie foto's. Jammer dat het weer nog niet meewerkt, maar zo te horen vermaak je je wel. Succes met je baantje.
    Groetjes Wim en Marja

    P.s. Wim is jaloers op die kangoeroe!

  • 30 Oktober 2016 - 10:04

    Marian Ossendrijver:

    Hallo Laura,

    Het is vandaag 30 oktober, van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag Laura!!!
    Dat is wel vreemd zo, om dit zonder ouders en broers te vieren.
    We wensen je een hele gezellige dag toe met "nieuwe vrienden en bekenden" daar in den verre Australië of ben je al in Nieuw Zeeland?

    Heel veel groeten van ons; Ton, Marian en een extra dikke knuffel van Kim xxx


  • 30 Oktober 2016 - 13:34

    Albert En Martha:

    Hallo globetrotter, Vandaag, op deze speciale dag, een eerste reactie van ons. Wij lezen jouw verslagen met veel plezier. Vooral omdat je je er kranig doorheen sleurt. Vandaag willen we jou naast veel sterkte voor de toekomst ook en vooral een prettige verjaardag wensen. Hou je haaks en kom t.z.t. a.u.b. gezond en wel terug bij ons. Groetjes Albert en Martha.

  • 30 Oktober 2016 - 19:41

    John En Sandra:

    Hoi Laura,

    Van harte gefeliciteerd met je 19de verjaardag! Aan de de reisverslagen te zien gaat het goed met je. Van de week vlieg je naar Nieuw Zeeland en we hopen dat je daar een onvergetelijke tijd hebt. Goede Reis!

    Groetjes uit Werkhoven:)

  • 31 Oktober 2016 - 15:42

    Aferdita Tammer:

    Ha Laura, kwam vd week je moeder tegen en ze vertelde hoe ontzettend leuk je het daar hebt en hoe trots ze op je zijn. Leuke foto's en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een mooie tijd!!

    Groetjes Aferdita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6456

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 12 April 2017

Going Down Under

Landen bezocht: