De eerste week overleefd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Ossendrijver - WaarBenJij.nu De eerste week overleefd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Ossendrijver - WaarBenJij.nu

De eerste week overleefd

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 September 2016 | Australië, Sydney

Hehe eindelijk tijd om iets te schrijven op mijn blog. De afgelopen week heb ik zoveel gedaan. Na mijn reis van 24 en een half uur kwam ik eindelijk aan in Sydney om 5 uur in de ochtend. Ik was helemaal gaar en het tijdsverschil was goed te merken. Op het vliegveld had ik al een Belgisch meisje leren kennen en met haar ben ik Sydney maar alvast gaan verkennen om de tijd doden. We hebben meteen het Sydney opera house gezien. Het is niet zo groot als het op tv en in foto’s overkomt moet ik zeggen. Die avond ben ik al om 7 uur gaan slapen maar door de jetlag alweer om 4:30 wakker.
Maandag begon mijn startersweek en je raadt het nooit, ik was de enige nederlander maar er waren wel 8 belgen. Ik kon dus toch nog een beetje nederlands praten ookal is het natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Die dag hadden we ook de citytour maar ik had al bijna alles gezien de dag ervoor. Die avond was er ook een kennismaking in de bar onder ons hostel. Het was een goed begin van de week. De dagen erna hadden we een boottour door de Sydney Harbour, een kroegentocht, een lunch in de haven en we zijn ook naar een paar dagen naar een basiskamp geweest buiten Sydney langs de kust. Dit was zoooo leuk en ik heb toen de groep echt leren kennen. Het strand was 300 meter lopen natuurlijk hebben we toen een beachparty gehad. We zijn wezen sandboaren van steile duinen, hebben pippies gevangen (zijn rare schelpdiertjes), een zware klim naar de top van een berg en een dolfijnencruise. De cruise viel een beetje tegen aangezien we maar twee dolfijnen zagen en heel kort. Het sandboarden was wel super gaaf en we crossten dus ook met onze grote trucks de duinen over.
Nu zit ik een ander hostel met een Brits meisje dat ik heb leren kennen tijdens de week. Vrijdag gaan we met een bus beginnen aan de reis langs de oostkust. In Byron bay zullen we veel andere van onze groep ontmoeten die al zijn vertrokken. Ik kijk er erg naar uit om Sydney te verlaten aangezien het erg duur is en omdat het nog niet echt voelt als Australië. Dit komt dankzij de regen die ik al te goed ken van Nederland maar ook doordat de helft van de mensen die hier rond lopen Aziatisch is. Ze zijn echt overal.
Wanneer ik weer tijd heb en iets interessants te vertellen zal ik weer wat van mij laten horen. Tot die tijd cheers and see ya later.

  • 25 September 2016 - 20:05

    Marije:

    Ik zie dat je je goed vermaakt down under!
    Byron Bay vond ik geweldig!
    Geniet er van!



  • 26 September 2016 - 16:19

    Janette:

    Zooooooo leuk dat je het naar je zin hebt

  • 27 September 2016 - 22:21

    Marian Ossendrijver:

    Leuk Laura de eerste verhalen, je geniet ervan!
    Voor ons leuk om op de hoogte te blijven van je belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6437

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 12 April 2017

Going Down Under

Landen bezocht: