Ik ben hier op en ietwat bijzondere plek - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Ossendrijver - WaarBenJij.nu Ik ben hier op en ietwat bijzondere plek - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Laura Ossendrijver - WaarBenJij.nu

Ik ben hier op en ietwat bijzondere plek

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 September 2016 | Australië, Byron Bay

Eindelijk kan ik in de zon liggen! In Sydney was het weer niet zo lekker maar hoe verder ik reis langs de oostkust, hoe warmer het wordt. Deze week heb ik weer zoveel gedaan. Het begon vrijdag al toen ik op de bus zou stappen van Loka. Maar raad eens.. ik stond niet op de lijst. Gelukkig was onze driver, Marcus, een hele chille gast die mij gewoon heeft laten zitten. Marcus is echt een typische australier: blond lang haar, hoed op, de hele dag een zwembroek aan en hij kan natuurlijk surfen. Ik wist meteen dat dit gekke dagen zouden worden.
Eerst gingen we op weg naar een plek midden in de bergen en daar gingen we tuben op de rivier. Het was lachen en natuurlijk ben ik uit die band gedonderd. Daarna gingen we lekker opwarmen in de hottube die uitkeek over de vallei. De volgende dag waren we alweer onderweg. We gingen naar Spot X aan het strand. Onderweg stopten we bij een supermarkt om eten te halen en de laaste die terugkwam in de bus zou een liedje moeten zingen die avond voor de hele groep. ik sta dus in de supermarkt te haasten met mijn belgische vrienden en in een keer waren ze verdwenen. ik kwam dus als laatste aan in die bus. Gelukkig bleek Marcus aan het grappen te zijn. Ookal moet ik bekennen dat ik al de kabouterdans aan het voorbereiden was ;p. Bij Spot X was een prachtig strand en daar hebben we dus ook heerlijk gezwommen.
De volgende dag gingen we raften op zee. Cool dacht ik maar er waren amper golven. Op een gegeven moment ging het zelfs keihard regenen. dat was zo raar. Daarna ging toch de zon weer schijnen en hebben we weer gezwommen. Toen gingen we op weg naar de river retreat. We verbleven in een oud hotel dat net uit een western film leek te komen. super gezellig! En natuurlijk heb ik met de belgen verstoppertje gespeeld omdat we zulke kleine kinderen zijn. Niet oordelen nu want het was echt hilarisch.
De volgende dag gingen we op weg naar Byron Bay. Hier keek ik erg naar uit. Onderweg stopten we even om langs de zee in de zon te gaan zitten en we gingen naar Nimbin, het echte hippiedorp van de omgeving. Het was erg grappig, overal felle kleuren, harde muziek en mensen met dreadlocks en lange baarden.
Toen kwamen we eindelijk aan in Byron en de sfeer is hier zo leuk. Overal leuke kleine winkeltjes en stranden. Ik zou hier zo op vakantie gaan. De eerste avond gingen we wat drinken in een bar maar die was helaas wat minder. Gisteren stond het dolphin kajakken op het programma. Het was echt geweldig. Ik zat in de kajak met een canadees meisje en we zagen allemaal dolfijnen maar ook bultrugwalvissen. Verder weg zagen we ze uit het water springen en met hun staart slaan en er zwommen er aan aantal langs binnen 30 meter van onze kajaks. Het is nu het walvissen seizoen. Ik ga dit echt nooit vergeten.
In de avond zijn we de wandeling gaan maken naar de vuurtoren om de zonsondergang te zien. Het was een pittige route die we hadden uitgekozen maar onderweg zagen we prachtige stranden, kangoeroes en nog meer walvissen. De zonsondergang was echt prachtig met uitzicht over de hele baai. Toen we terugliepen naar ons hostel voelde ik mij echt heel gelukkig.
Vandaag zijn alle belgen en de engelsen waar ik mee omging vertrokken naar Surfers Paradise. Ik blijf nog twee dagen in Byron Bay relaxen en ga dan ook door. Ik vind het hier echt heerlijk.
Binnenkort zal ik toch ook even moet zoeken naar werk om de spaarpot bij te vullen maar dat komt wel goed.

Ik zal proberen om binnenkort wat foto's toe te voegen.

See ya

  • 28 September 2016 - 09:10

    Renske :

    Goed te horen dat je je vermaakt. Succes met werk zoeken, dat komt vast wel goed.

    Groetjes,
    Renske

  • 01 Oktober 2016 - 13:05

    Suzanne:

    Wat leuk om al je belevenissen te lezen! En wat fijn dat je zo geniet! Gaaf zeg, die bultruggen. Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 6448

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 12 April 2017

Going Down Under

Landen bezocht: